Bolesti zad a krční páteře

Potíže se zády a krční páteří jsou jedním z „civilizačních“ problémů. Na jejich vzniku se podílí špatná životospráva, nedostatek pohybu, sedavé zaměstnání a další faktory. K zatuhnutí dojde většinou při delším strnulém sezení, při pobytu v chladu, při spánku v nepřirozené poloze, po zátěži či cvičení, na které nejste zvyklí.

Nejčastější příčinou je dlouhodobé sezení u počítače se špatným držením těla a nevhodně uspořádaný pracovní prostor u počítače. Je proto velmi důležité zamyslet se nad svým pracovním místem. Zjistěte, jak si ho správně uspořádat.

Pokud trpíte trvale bolavými a zatuhlými svaly krku a zad, je velmi důležité tyto oblasti pravidelně protahovat, procvičovat a vhodně posilovat. Omílá se to sice všude pořád dokolečka, ale bez toho to prostě nepůjde. Nechoďte akorát plavat, pokud plavete prsa – tento styl s hlavou drženou nad vodou je nevhodný, protože dochází k přetěžování krční páteře a špatnému funkčnímu zapojení svalových skupin.

Tuhé ramenní a krční svaly velmi ocení masáž. Mnoho lidí má nejbolestivější a nejnapjatější trapézový sval. Ačkoliv jde o velký sval sahající od krku, přes ramena a téměř celá záda, stačí promasírovat jeho horní část. Tuto masáž zvládnete i bez pomoci někoho dalšího. Pokud vás ale trápí bolest zad a krku dlouhodobě, tak pravidelná odborně provedená masáž vám velmi uleví a prospěje i vaší psychice.